Wersja wysokokontrastowa
Godziny pracy:
poniedziałek, wtorek, czwartek 7.30 - 15.30 • środa 7.30 – 17.00 • piątek 7.30 – 14.00
A A A
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Śląskiej
  • English
  • Polski
  • Deutsch
20.10.2022 •
 Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia"

Udzielna pomoc to porady prawne, socjalne oraz pomoc psychologiczna w zależności od indywidualnych potrzeb. Ważnym elementem jest wszechstronna diagnoza sytuacji klienta, tak by mógł on otrzymać najbardziej adekwatną do swoich oczekiwań pomoc.

Prawnicy Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” udzielają porad nie tylko przez telefon oraz w czasie spotkań indywidualnych, lecz także poprzez e-mail. Klienci Pogotowia mogą uzyskać pomoc m.in. w zapoznaniu się z przysługującymi prawami, znalezieniu właściwych rozwiązań prawnych czy napisaniu odpowiedniego pisma do sądu, instytucji czy urzędu.

 

 Kryzysowy Telefon Zaufania  codziennie od 14.00 do 22.00, numer jest bezpłatny.

Kryzysowy Telefon Zaufania powstał z myślą o osobach, które z różnych powodów nie mają możliwości bezpośredniego kontaktu z psychologiem. Oferta Poradni kierowana jest do osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym, potrzebujących wsparcia i porady psychologicznej, rodziców potrzebujących wsparcia w procesie wychowawczym oraz osób niepełnoprawnych.

Poradnia Telefoniczna udziela pomocy psychologicznej osobom doświadczającym kryzysu emocjonalnego, samotnym, cierpiącym z powodu depresji, bezsenności, chronicznego stresu.

Telefon Zaufania uzależnienia behawioralne

Przy Instytucie Psychologii Zdrowia PTP działa pierwszy w Polsce telefon zaufania dla osób cierpiących z powodu uzależnień behawioralnych, tj. uzależnienia od hazardu, Internetu, seksu, zakupów, pracy czy jedzenia.

Uzależnienie, rozumiane jako poważne i niebezpieczne zaburzenie zdrowia jednostki, może pojawić się w obszarze wielu zachowań, które należą do normalnego, a nawet podstawowego dla życia sposobu postępowania.

   Pomarańczowa Linia

To program informacyjno – konsultacyjny dla rodziców dzieci pijących alkohol i zażywających narkotyki. Głównym celem programu jest wstępna konsultacja telefoniczna lub online oraz pomoc w dotarciu do specjalistycznych placówek zajmujących się tego rodzaju problematyką.

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godz. 14:00-20:00 801 14 00 68, pomoc@pomaranczowalinia.pl

 

Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

Bezpłatna, działająca całodobowo telefoniczna linia interwencyjna dla dzieci i młodzieży. Specyfiką Dziecięcego Telefonu Zaufania jest jego dwoisty charakter z jednej strony jest to telefon zaufania, z drugiej pełni on również rolę telefonu interwencyjnego.

 

Telefon jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.15 do 20.00. Każdy, kto zadzwoni po godzinie 20.00 lub w dni wolne od pracy może przedstawić swój problem i zostawić numer kontaktowy. Pracownik telefonu zaufania oddzwoni następnego dnia.

 

 

Centrum Wsparcia

Centrum Wsparcia dla osób w kryzysie    psychicznym,  w którym dyżurują psychologowie. Pomogą także we wskazaniu odpowiednich placówek specjalistycznych w danym regionie kraju, w którym można otrzymać bezpośrednią pomoc.

W wyznaczonych godzinach w Centrum pełnią dyżury także specjaliści: lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni.

W ramach Centrum Wsparcia Fundacja ITAKA prowadzi:

 

  • Telefoniczne Centrum Wsparcia 800 70 2222
  • Bezpłatną linię, która działa 24 godziny przez 7 dni w tygodniu
  • E-mail: porady@liniawsparcia.pl
  • Stronę www.liniawsparcia.pl
  • Czat

 
  • Facebook
  • CENTRUM WSPARCIA
  • Antydepresyjny Telefon Zaufania
  • NIEBIESKA LINIA
  • Dziecko
  • Niepełnosprawni

Newsletter