Udzielna pomoc to porady prawne, socjalne oraz pomoc psychologiczna w zależnoÅ›ci od indywidualnych potrzeb. Ważnym elementem jest wszechstronna diagnoza sytuacji klienta, tak by mógÅ‚ on otrzymać najbardziej adekwatnÄ… do swoich oczekiwaÅ„ pomoc.
Prawnicy Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” udzielajÄ… porad nie tylko przez telefon oraz w czasie spotkaÅ„ indywidualnych, lecz także poprzez e-mail. Klienci Pogotowia mogÄ… uzyskać pomoc m.in. w zapoznaniu siÄ™ z przysÅ‚ugujÄ…cymi prawami, znalezieniu wÅ‚aÅ›ciwych rozwiÄ…zaÅ„ prawnych czy napisaniu odpowiedniego pisma do sÄ…du, instytucji czy urzÄ™du.
Kryzysowy Telefon Zaufania
Kryzysowy Telefon Zaufania powstaÅ‚ z myÅ›lÄ… o osobach, które z różnych powodów nie majÄ… możliwoÅ›ci bezpoÅ›redniego kontaktu z psychologiem. Oferta Poradni kierowana jest do osób dorosÅ‚ych w kryzysie emocjonalnym, potrzebujÄ…cych wsparcia i porady psychologicznej, rodziców potrzebujÄ…cych wsparcia w procesie wychowawczym oraz osób niepeÅ‚noprawnych.
Poradnia Telefoniczna udziela pomocy psychologicznej osobom doświadczającym kryzysu emocjonalnego, samotnym, cierpiącym z powodu depresji, bezsenności, chronicznego stresu.
Telefon Zaufania uzależnienia behawioralne
Uzależnienie, rozumiane jako poważne i niebezpieczne zaburzenie zdrowia jednostki, może pojawić siÄ™ w obszarze wielu zachowaÅ„, które należą do normalnego, a nawet podstawowego dla życia sposobu postÄ™powania.
Pomarańczowa Linia
To program informacyjno – konsultacyjny dla rodziców dzieci pijÄ…cych alkohol i zażywajÄ…cych narkotyki. GÅ‚ównym celem programu jest wstÄ™pna konsultacja telefoniczna lub online oraz pomoc w dotarciu do specjalistycznych placówek zajmujÄ…cych siÄ™ tego rodzaju problematykÄ….
Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godz. 14:00-20:00 801 14 00 68, pomoc@pomaranczowalinia.pl
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka
BezpÅ‚atna, dziaÅ‚ajÄ…ca caÅ‚odobowo telefoniczna linia interwencyjna dla dzieci i mÅ‚odzieży. SpecyfikÄ… DzieciÄ™cego Telefonu Zaufania jest jego dwoisty charakter z jednej strony jest to telefon zaufania, z drugiej peÅ‚ni on również rolÄ™ telefonu interwencyjnego.
Telefon jest czynny od poniedziaÅ‚ku do piÄ…tku w godzinach od 8.15 do 20.00. Każdy, kto zadzwoni po godzinie 20.00 lub w dni wolne od pracy może przedstawić swój problem i zostawić numer kontaktowy. Pracownik telefonu zaufania oddzwoni nastÄ™pnego dnia.
Centrum Wsparcia
Centrum Wsparcia dla osób w kryzysie psychicznym,
W wyznaczonych godzinach w Centrum pełnią dyżury także specjaliści: lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni.
W ramach Centrum Wsparcia Fundacja ITAKA prowadzi:
- Telefoniczne Centrum Wsparcia 800 70 2222
- BezpÅ‚atnÄ… liniÄ™, która dziaÅ‚a 24 godziny przez 7 dni w tygodniu
- E-mail: porady@liniawsparcia.pl
- StronÄ™ www.liniawsparcia.pl
- Czat